Pages

2010. május 9., vasárnap

Something changed.


Mindketten sziréna szóra ébredtünk."Milyen rég ébredtem madár csicsergésre" ez volt az első gondolatom.Lassan nyitottam ki a szemem,rosszul esett a fény.Ő már fent volt,engem nézett."Good morning,stranger" köszöntem neki,mint minden reggel.Nem mondott semmit,csak felült,és ezzel a mozdulattal fel is rúgta az üres vodkás üveget.Elmosolyodtam,olyan jellemző volt...Elment fogat mosni,és addig a konyhába kutattam kávé után.Kijött utánam.Döbbenve vettük észre,hogy nincs kávé.Szitkozódott egy sort,én meg vettem a kabátom és pizsama nadrágba és papucsba lementem a sarki éjjel nappaliba.A boltos fiú megkérdezte,hogy húzós estém volt e,úgyhogy nem festhettem túl jól.Vettem egy doboz cigit is,mert emlékeztem,hogy az is elfogyott.Mire visszaértem,ő már az éppen maradt dekkeket kereste a púposodó hamutálban.Letettem az asztalra a piros marlborot.Kössz,ennyit mondott.Felraktam a kotyogós kávéfőzőt a gázra és leültem vele szembe.Nem volt mit mondanunk.Kétségbeesetten kerestem az agyamban az emléket,hogy mi történt este,mert csak azt éreztem,hogy valami megszakadt,de nem tudtam,miért.Aztán arra gondoltam,biztos csak másnapos,ahogy én is...De nem,valaminek történnie kellett...Csak arra emlékeztem,hogy egy ponton,jó pár feles után én éreztem,hogy valami elkezdődik,ami eddig csak téli álomban aludt a barlangban,az most felébred.És akkor rájötten.Ami nekem akkor elkezdődött,neki véget ért.Megtört benne valami,nem tudott már reggel nekem "good morning,sunshine"-al köszönni,nem tudott rám nézni.A kávé kifőtt,remegő kézzel töltöttem.Tej sem volt,de ilyenkor utána jobb is anélkül.Leraktam elé.Megköszönte ezt is.Rágyújtottunk és halkan ittuk a kávénkat.A csöndet csak néhány dudaszó törte meg.A gyomrom felfordult,de nem a vodkától.Tudtam,hogy jobban szeretem mint valaha,és pontosan jól tudtam,hogy valami visszafordíthatatlanul megváltozott.A nap kisütött.Elmostam a poharakat,összeszedtem az üres üvegeket,kiürítettem a hamutálat.Felöltöztem,kinyitotta nekem az ajtón."Hát majd még beszélünk.Szia" mondtam és elmentem.A kapualjban kidobtam a szemetet,és kiléptem a ragyogó nyárba.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése